tisdag 29 september 2009

ALL IN

Okej, man ska inte köra på för hårt i början för då så tröttnar man för snabbt. Och jag tror faktikst att det ligger något i det.- Men i alla fall. Jag är så glad att man äntligen har börjat träna lite nu efter det långa uppehållet.

Jag har simmat i några veckor nu..det har gått lite sådär, vissa träningar är bara oändligt långa och jobbiga, medan andra är rätt korta och sköna. Det är så olika från gång till gång och dagsformen. Men det är i alla fall väldigt bra träning och även skoj att träffa en del av tjejerna som simmar i min grupp.

Kompis träningen är den bästa träningen som finns! det upptäckte jag igår när jag och min vän M var ute och powerwalkade tillsammans. Jävlar vad bra det är att förena nytta med nöje. Det är verkligen inte likt oss att vara hälsosamma tillsammans. Eller vi har ju försökt lite oseriöst ett par gånger, men aldrig lyckats. Vi är mer kompisarna som känt varandra sedan evigt. Tränat som galningar när vi var små, friidrott och handboll och jag vet inte vad. Sedan valde vi olika sporter. Och sedan slutade vi med träningen. Det blev inte samma sak utan varandra, och dessutom är det mycket skönare att bara slappa och äta godis framför tvn liksom. Men..man mår faktiskt bra av att träna. Och gårdagens powerwalk var grejt! Hur bra som helst!

Dessvärre har jag fått träningsprogram, antingen pga av den 45 minuter långa powerwalken, eller av styrketräningen med vår stränge idrottsmajister. Vilket som. Jag har stela ben och dessutom tror jag att jag är lite sjuk. Eller bara väääääädligt trött och frusen. Jag ska kolla vilket, så får jag se hur det blir med powerwalken i kväll. Men det är fett med nice. Inte. Att vara sjuk skulle förstöra allting. Så om jag blir det ska jag bli frisk snabbare än blixten, i promise.

Puss & Pepp på er mina pinglor.

KOM IGEN NU; NU KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR VI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar